luni, 1 august 2011

A fi sau a nu fi timisorean


Tocmai am terminat de citit un articol de blog, a lui Alex Blogu, se numea el "Timisoreni care nu-s din Timisoara" (pentru cei interesati iata si link-ul: http://alexblogu.com/2011/08/timisoreni-care-nu-s-din-timisoara/, asta pentru a fi cat mai corecta cu putinta); vroiam sa imi postez si eu parerea, dar am realizat ca sunt multe de spus despre apartenenta la o zona geografica, asa ca m-am decis sa extind subiectul:

As considera util sa facem o judecata  legata de apartenenta "zonala" pe baza de exemple si am sa il aleg pe al meu pentru ca este cel mai "la indemana": m-am nascut in Constanta, am locuit acolo pana pe la 14 ani, apoi m-am mutat cu parintii la Cluj-Napoca (orasul de bastina al parintilor mei) si de alti 12 ani locuiesc in Timisoara; as vrea sa imi spuneti daca ar trebui sa ma consider constanteanca (pt ca acolo mi s-a emis certificatul de nastere), clujeanca (pentru ca de acolo sunt parintii mei) sau timisoreanca (pentru ca stau in urbea de pe Bega de atata timp; poate se puncteaza si participarea-mi la Sara Banateana de la Bierhause)? Iar despre amprenta locala, ce sa va zic? Despre oameni si relatii interumane: in Constanta am invatat ca daca-ti merge prost toti oamenii se feresc de tine ca si cum ai avea boli de piele, la Cluj am primit suc si mancare de la necunoscuti facand sondaje de opinie, iar la Timisoara am invatat ca a saluta este o indeletnicire la care nu multi se pricep, mai ales daca isi schimba statusul (de ex de la "single" la "in a relationship")...Culinar am invatat in Constanta sa fac musaca si cornuri umplute extraordinare (pe atunci inca gateam cu mama), in Ardeal am pregatit pentru prima data celebra varza a la Cluj si supa de visine, iar in Timisoara am asimilat arta sarmalutelor, a "papricasului" (care in Ardeal era sinonim cu ciulamaua din Constanta). Poate ca ar mai fi multe de zis, insa nu vreau sa va plictisesc, asa ca am sa va adresez o intrebare (precum cea caragialiana, universala in orice conditii de vot) :
Dar eu ce sa consider acum: sunt clujeanca, constanteanca sau chiar timisoreanca? 
Pana una alta, m-am decis ca la aceasta intrebare legata de teriroriu sa declar cu putere, ca si pana acum:
Sunt mandra ca mi-s PRETITUNDINARA! 

p.s. Multumiri Banaterra pentru suport foto!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu