luni, 4 iunie 2012

Cum a fost sâmbătă la Daos concertul Nomega şi Blight

Sâmbătă, 2 iunie 2012, la Daos, formaţia timişoreană Nomega şi-a lansat albumul "Deimos" (album DIY, după cum se întâmplă tot mai des în pesajul muzical local), ocazie cu care am avut parte de un concert live într-o frumoasă combinaţie de Alternative Metal (Blight) cu Stoner/ Sludge/ Psychedelic rock (Nomega), manifestare la care au participat circa 100 de oameni.

Adevărul este că despre Blight nu auzisem eu mare lucru, aşa că am fost surpinsă într-un mod plăcut să văd că totuşi în Timişoara se mai şi cântă. Victor (Guitar/Vocals), Vlad (Guitar/Vocals), Dragoş (Bass şi la  Kultika), Vladimir  (Tobe, ex-Era Ticalosilor) şi mai noul cooptat în band, Vali (Voce, ex - Scrum, Coroziv) au avut o creştere frumoasă pe scenă, în sensul că piesele lor sunau din ce în ce mai bine pe măsură ce timpul trecea."Noi ne-am simţit super-bine pe scenă şi sper că am transmis aceeaşi stare şi publicului" spune Vladimir într-un scurt interviu ce a avut amabilitatea să mi-l ofere, adăugând că nu există un plan "bătut în cuie", ci mai degrabă "vrem să mai cizelăm piesele vechi şi să lucrăm la unele noi.". Aş vrea să notez ca pe un act de mare curaj apariţia Blight sâmbătă seara pe scena Daos, mai ales că Vali s-a alăturat trupei de mai puţin de o lună, însă formaţia aceasta merită credit şi consider că pe viitor lucrurile vor fi şi mai bine legate, rămânându-ne doar să urmărim cu interes dezvoltarea muzicală de tip "Blight".
În cea de-a doua parte a concertului i-am văzut pe Nomega, care au urcat pe scenă încrezători şi au reuşit să îşi facă treaba foarte bine, chiar şi cei neobişnuiţi cu sound-urile stoner/sludge fiind impresionaţi pozitiv de prestaţia bandului. Despre Darius, George, Seba şi Zan am auzit numai vorbe bune, cei apropiaţi acestora spunând că de la finele lui 2010 (adică de la înfiinţare) până acum această formaţie a evoluat neaşteptat de repede şi bine. Nomega, trupă parţial timişoreană şi parţial arădeană, s-au aliniat într-o oarecare măsură în trendul vremurilor actuale, când se pare că stoner-ul câştigă tot mai mult teren, iar din punctul meu de vedere intervenţiile vocale puteau şi să nu fi avut loc în cadrul show-ului. Mi-a plăcut foarte mult motto-ul Nomega, drept pentru care m-am gândit să vi-l împărtăşesc şi vouă, aici în încheiere, cu precizarea că se întamplă uneori să nu ai mari aşteptări de la un concert şi să fii plăcut surprins/ă, ceea ce doresc să ni se întâmple cât mai des: "We are not here to make music. We are not here to sing about feelings, social or political aspects and their influence on our lives. We are hear to worship sound. We are here to influence your psyche. WE ARE HERE TO MAKE SOME NOISE!"

2 comentarii:

  1. haha aiurea mottoul lor aluinomega, si-n alta ordine de idei drafosh e si bassist kultika nu e ex

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gustibus non discutandum, am modificat si treaba cu "ex", multumesc; un pic de atentie te rog sa acorzi cuvintelor tale scrise, deobicei trebuie sa citesc de cateva ori ca sa inteleg ce vrei sa zici.

      Ștergere