luni, 18 iunie 2012

Fotbalul pe înţelesul fetelor: Portugalia-Olanda minut cu minut sau păpuşeii portughezi i-au învins pe bondarii olandezi!


E drept că o să ma contraziceţi şi o să ziceţi că sunt şi microbiste care ştiu cam tot ce se întâmplă pe teren aşa ca băieţii, însă ceea ce vreau eu să vă povestesc este un punct de vedere a unei reprezentante a sexului frumos care nu s-a mai uitat la fotbal de pe vremea Coppa del Mondo, când era copilă de gimaziu şi paria cu tatăl ei…Ok, am să recunsc şi asta: e vorba chiar de mine, eu sunt egocentrica care vă povesteşte meciul, dar uneori sună bine totul la persoana a treia, ca şi cum aş fi rudă regala sau aşa ceva…
 
Să începem aşadar: seară caldă de iunie… De ce să stau acasă?  Îmbinăm utilul (meciul pe care vrea să îl vadă T.) cu plăcutul, adică o plimbare de seară pe malul Begăi cu punct terminus la terasa Docks, unde deja s-au strâns câţiva prieteni microbişti. Prietenul nostru B. a fost aşa drăguţ că ne-a reţinut 2 locuri în faţa unui ecran; observ şi eu după vreo 20 de minute că pe celălalt ecran e alt meci – Germania cu Danemarca – şi  îi mulţumesc în gând lui B. că ne-a ţinut loc aici, portughezii sunt mult mai arătoşi decât nemţii şi printre olandezi sunt câteva “bucăţi” mai faine ca danezii…
 
Am ratat începutul meciului, mi-ar fi plăcut să îi văd pe toţi aranjaţi în linie dreaptă – măcar aşa puteam face un top iniţial al “păpuşeilor” de pe teren, dar mă consolez cu gândul că o să-i descopăr eu pe rând pe fiecare ce conteaza, cu restul oricum n-are rost să îmi încarc memoria.
Nicola Rizzoli 




 Arbitrul (Nicola Rizzoli) am aflat că e un italian de 40 de ani căruia văd că îi stă bine în galben pentru că în alte poze nu arată aşa de bine. Critica de specialitate notează că e în formă maximă, eu sper că o să vad nişte prim-planuri cu el ca să pot consemna la fel…
Olandezii sunt azi îmbrăcaţi ca nişte bondari, cu negru şi portocaliu, iar portughezii sunt oricum arătoşi, chiar şi în roşu.
Christiano Ronaldo




 - “min. 8: Cristiano Ronaldo execută o lovitură liberă, dar mingea este deviată în corner”. Eu mă bucur de un scurt prim-plan în care atacantul de 27 de ani şi cu o valorare de cel puţin 12.24 milioane de lire sterline se abţine să scuipe, ceea ce mă fericeşte cel puţin la fel de mult ca şi freza lui; pe de altă parte observ că vedeta portugheză de 1,87 m şi 84 de kg e mai pensat ca mine, ceea ce îmi aminteşte să pun reminder pe telefon pentru cosmetică pe marţi, cel târziu.
Van der Vaart
 - “min. 12: GOL OLANDA! Van der Vaart a marcat cu un şut frumos, la colţul lung, după o pasă a lui Robben. PORTUGALIA-OLANDA 0-1”. Van der Vaart, chiar dacă nu foarte chipeş primeşte punctaj pentru că e un soţ devotat (la un moment dat a renunţat la ceva transfer avantajos lui deoarece soţia lui se afla sub tratament în Madrid), iar Robben, cu părere de rău, trebuie să recunoaştem că e unul dintre cei mai neaspectuoşi jucători de pe teren, drept pentru care e de înţeles de ce s-a însurat cu prietena din vremea liceului…
Stekelenburg
 - “min. 16: Cristiano Ronaldo trage în bară după o acţiune personală” – prindem iar ceva prim-planuri cu băiatul, chiar îi vine bine roşul ăsta în contrast cu pielea lui bronzat-arămie; îl prindem câteva momente şi pe Maarten Stekelenburg, portarul olandez de 1,97 şi mă gândesc cu drag la prietenele mele mai înalte care cu siguranţă l-ar aprecia, mai ales dacă meciul ăsta s-ar juca la bustul gol…
Postiga
 - “min. 17: ocazie uriaşă a portughezilor. Postiga a scăpat singur cu portarul, dar a fost blocat” – îmi pare rău de băiatul ăsta, mai ales că el e frumuşel şi parcă nu aşa “înţepat” ca “vedetul” Ronaldo, e şi ceva mai micuţ decât alţii de pe teren; când zâmbeşte face uşoare gropiţe, lucru ce nu s-a întamplat pe teren (că a ratat, săracul) dar am gasit eu pe google ceva poze edificatoare…
Ronaldo
 
- “min. 28: GOL PORTUGALIA! Cristiano Ronaldo înscrie cu un şut la colţul scurt. PORTUGALIA-OLANDA 1-1.” Băieţii comentează că e gol frumos, curat, iar eu mă întreb de ce nu primim în pauză imagini din vestiarele jucătorilor, cu siguranţă ar fi muuult mai multe telespectatoare dornice să privească meciuri de prima ligă (deja am vocabular, vedeţi?) decât acum când cele câteva fete de aici par cam absente…
Nani
 
- “min. 31: ocazie bună pentru Nani”; pentru cine apreciază genul, jucătorul de 25 de ani arată precum Michael Jackson în perioada lui de început, are şi energie şi prospeţime în look; am aflat despre Nani că de fapt îl cheamă Luís Carlos Almeida da Cunha, şi că are 9 fraţi din partea mamei si 5 din partea tatălui (porecla i-a dat-o o soră mai mică), s-a năascut undeva în vestul Africii şi a fost crescut de o mătuşă in Lisabona, unde trebuia iniţial să meargă pe jos kilometrii buni pentru a-şi urma visul de a fi fotbalist; cu aşa poveste, mă abţin în cele ce urmează de la eventualele mişto-uri legate de numele lui de scenă, deşi îmi revine umorul subit când citesc că tipul ăsta valorează în jur de 25,5 milioane euro în prezent…
 
“PAUZĂ. PORTUGALIA-OLANDA 1-1” – mă supăr rău pe TVR că se grăbesc să ne întrerupă emisia de pe teren, speram să văd şi eu echipele cum se retrag în vestiare şi poate si vreun bust, ceva, de jucător transpirat; în schimb, ne delectăm în pauză cu reclame stupide care ne anunţă din moment în moment că România nu s-a calificat, dar putem “adopta” alte ţări europene pe parcursul campionatului…Ce naiba să adopţi în afară de postura supăratei că aştia de la TVR nu se gândesc nici 2 secunde la noi? Trebuie să se accidenteze careva grav ca să ni-l arate de aproape, iar când se mai şterge câte unul cu tricoul (ocazie de văzut pătrăţele de fotbalist) ne bagă repede sigla aia mare cu flori de la Euro nuş-ce….


Ronaldo cum nu l-am văzut
 
“A început repriza a doua.”  - undeva pe mijlocul terneului, îl remarc repede pe Ronaldo care în pauză şi-a dat părul cu o tonă de pomadă şi acum străluceşte tot; remarc de asemenea că e foarte proaspăt barbierit (mă şi întreb, oare asta a făcut el toată pauza?) şi constat că e numai bun de făcut reclamă la Gilette. 
  
 
“- min. 51: cartonaş galben pentru olandezul Willems”, cel mai tânăr fotbalist care joacă la un turneu final al Campionatului European, adică are puţin peste 18 anişori, face parte din categoria aceea de negri cu pielea foarte închisă la culoare (undeva spre zona abanosului din poveşti), aşa că nu putem să îl punctăm decât pentru genele întoarse şi să sperăm că va creşte frumos.



- “min. 68: schimbare Olanda. Iese Willems, intră Afellay” – o schimbare în bine, şi aşa ăsta micu’ făcea prostii pe teren că de aia i-a dat italianul cartonaş galben…Încep să mă simt la grădiniţă, Affelay ăsta are făţucă de teenager, deşi nu-l văd bine că nesimţiţii de cameramani nu mă ajută mai deloc. Totuşi, Afellay are 26 de ani şi-mi place că pricepuţii în fotbal îl apreciază pentru “great ball skills”…
Affelay
 

Van Persie


 - min. 70: cartonaş galben pentru Van Persie; îmi pare rău de băiatul ăsta, dar arbitrul italian are dreptate; pe de altă parte, trebuie remarcat Van Persie pentru că e şi înalt (1,87) şi frumuşel (vezi foto) şi de familie bună (mama designer de bijuterii, tatăl sculptor); are ceva “pete” în history pentru că şi-a înşelat la un moment dat soţia, dar putem să îi dăm circumstanţe atenuante deoarece fata asta e cu el din vremea adolescenţei, iar plata şi-a făcut-o fiind arestat şi acuzat de viol de cealaltă femeie ce avea o acută nevoie de publicitate…





Meierles
- “min. 72: schimbare Portugalia. Iese Meireles, intră Custodio”; Mă întreb dacă pe Meierles l-au scos din cauză că e foarte tautat şi nu se poate încadra în societate (după cum zice un apropiat prieten că risc să “mă ratez” şi eu) şi sper să-i fie aşa cald încât să-şi dea jos naibii tricoul ăla să vedem şi noi dacă îi plac alea realiste sau old-school, dacă sunt legate între ele…aşa, doar de pe mâini nu se înţelege mare lucru…nu se dezbracă, dar caut acasă pe net şi văd că are mîinile complet acoperite şi de pe spate stă sa zboare un dragonaş câştigă un punct în plus la mine în clasament pentru că îl prind bine costumele, aşa cu reiese din pozele de pe net… Custodio chiar are faţă de fotbalist, mă plictiseşte şi mă gândesc că Meireles nu era aşa de prost jucător, dacă rămanea pe teren poate ar fi făacut schimb de tricouri la final cu careva…
 
- “min. 74: GOL PORTUGALIA! Cristiano Ronaldo marchează după o acţiune de contraatc a lui Nani, PORTUGALIA-OLANDA 2-1.” Normal că ma întreb dacă meciul nu e aranjat, că din toţi ăştia 20 de jucători taman vedeta marchează din nou; îl întreb pe dragul meu T. dacă îi creşte preţul pe piaţă din cauza celor 2 goluri, el zice că oricum e groaznic de scump şi după cum am aflat ulterior chiar este…pe unii nu-i mai satură Dumnezo (gândesc), ce nu putea să-l lase şi pe altul să facă treabă în meci?


- “min. 83: Van der Vaart trage în bară” şi eu mă supăr că nu primim iar prim-planuri cu portarul, Rui Patricio, pentru că mie de la distanţă îmi pare un animal frumos şi ăştia nu mă lasă să ma edific…chiar am văzut că au camere deasupra ambelor porţi dar niciodată nu ne arată cum stă musculatura pe băieţii ăştia înalţi care umblă cu mănuşi…
 
- “min. 88: schimbare Portugalia. Iese Nani, intră Rolando”; nu vă speriaţi, nu şi-a dublat înfumuratul ăla pensat personalitatea, e alt tip cu diferenţă de două litere si trei nuanţe la culoarea pielii şi îl cheamă de fapt Rolando Jorge Pires da Fonseca, aproape imposibil de reţinut, ceea ce nici nu merită că nici treabă pe teren nu prea a făcut, dar nici într-un mare fel nu arată…








 
- “min. 90: cartonaş galben pentru Pereira” un alt jucător de culoare (să zicem mahon închis) despre care băeiţii de la masă zic că a jucat şi la CFR…aşa zice şi wicki, dar n-a făcut treabă  pentru că într-un an a reuşit doar un singur gol să dea…de aia probabil că l-au trimis acasă clujenii, dar nu o să vorbesc despre asta cu comesenii mei că ştiu că lor le place Poli şi nu le place CFR Cluj.





“FINAL. PORTUGALIA-OLANDA 2-1.” Am aşteptat momentul ăsta cu sufletul la gură, însă din nou TVR-ul vede cu ochii închişi că ne dă o panoramă a stadioului, trece ca din elicopter pe lângă câţiva jucători şi dup-aia iar reclame cu România necalificată…


Acuma, că a trecut meciul şi mi-au trecut şi dracii că n-am văzut nimic deşi eram chiar în faţa ecranului mă bucur de berea care transpiră prin halbă (fotbaliştii cred că sunt la duş, cu tone de aburi de jur-împrejur), cred că se cuvine să tragem câteva concluzii şi întrebări retorice legate de toate meciurile astea ce ar trebui filmate cu totul altfel, să conţină şi o perspectivă feminină.Să vedeţi voi băieţi cum nu o să mai aveţi loc de fete la tv când e câte un campionat, doar că şi ele o sa dorească tot fotbal!


-         în sporturile feminine ne sunt prezentate pe micul ecran domnişoarele sportive într-o maneiră întotdeauna sexi, de ce n-ar fi aşa şi în fotbal?
-         Comentatorii ăştia ce i-am auzit eu sunt rupţi din era comunistă şi n-au habar de vieţile personale a jucătorilor, mult mai interesante ca imaginile artistice de lemn folosite de ei;
-         Dacă meciurile se joacă vara, pe căldură, de ce nu îi ajută nimeni pe fotbalişti cu nişte pantaloni de ciclişti şi pentru ruşinoşi maieuri, iar pentru ceilaţi doar expoziţii de pătrăţele?
-         Ne sunt arătate fazele de gol şi golurile de câte 2-3 ori şi aproape deloc planuri apropiate cu jucătorii, să vedem cum transpiră ei de fapt acolo, pe teren…


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu